+90 (216) 606 40 93
+90 (216) 606 40 93

Eğitim Bilgileri


Müşteri İstihbaratı, Tahsilat ve Risk Yönetimi

Bu eğitimin amacı, görev yaptığınız ya da sahibi olduğunuz işyerinde doğru tahsilat yapmanızı, riskleri doğru analiz etmenizi, almış olduğunuz evrakların (çek, senet vb.) ve cari bakiyelerin dönüşünün zamanında olmasını sağlamak, sorumlu personelin finansal bilgilerini güçlendirerek güçlü müşteri ile finansal gücü zayıf olan müşterileri ayırmak ve ilerde oluşabilecek riskleri zamanında fark ederek tedbir almak, müşteri riskini en aza indirmek, müşterinin gücüne göre bilinçli satış yapmak ve müşterinin finansal durumunu doğru analiz etmek, mevcut bilgileri değerlendirerek sıfır şüpheli hedefine ulaşmaktır.

  • Müşteri Riskleri
  • Doğru Tahsilat
  • Risk Analizi Nasıl Yapılır?
  • Riskleri Kontrol Altına Almak

Müşteri Riski

  • Müşterinin kimlik kartı,
  • Müşteri bilgileri neler olmalı,
  • Satıştan önce müşteriyi tanıma,
  • Sözleşmede ıslak imzanın Önemi,
  • Doğru satış doğru tahsilat,
  • Riskli müşteri tanımı,
  • Riskli müşteriler kimlerdir?
  • Müşterinin risk limiti,

Risk Analizi Nedir?

  • Findeks nedir?
  • İçerdiği bilgiler nelerdir?
  • Karekodlu çek nedir?
  • Karekodlu Çekin önemi,
  • Karekod hangi bilgileri içerir?
  • Karakodlu çek bilgilerin değerlendirilmesi
  • Çek Kayıt Sistemi Nedir?
  • Çek Kayıt Sisteminin Önemi,
  • Çek Kayıt Sistemi ile İmza yetkili güvencesi,
  • KKÇ Raporu ile erişilen bilgiler,
  • Müşteri onaylı bilgiler nelerdir?
  • Kredi Notu nedir?
  • Findeks Kredi notu neden önemli?
  • Kredi Notunu Neler Etkiler,
  • Kredi Notunu Yükseltme,
  • Risk Raporu nedir?
  • Raporları doğru okuma,
  • Findeks bilgileri ile doğru analiz,
  • Müşterinin teminatlı riski,
  • Açık hesabın riski,
  • Çeki riskli müşteri,
  • Risk keşidenin mi cironun mu?
  • Çekte keşideci mi önemli yoksa ciro mu?
  • Senet veren müşteri riski,
  • Senet hangi müşteriden alınmalı,

Risk Analizi Nasıl Yapılmalı?

  • Frene bastığınız zaman riski kontrol etmiş değil, hareket etmeyi durdurmuşsunuz demektir,
  • Araştırma teknikleri nelerdir,
  • Banka Faktöringi ile Piyasa Faktöringi arasındaki farklar nelerdir,
  • Piyasa Faktöringi neye bakar araştırmadaki etkisi,
  • Bankanın verdiği bilgiler doğru mudur?
  • Banka müşterisini korurken sizin riskinizi arttırabilir mi?
  • Banka bilgileri nasıl teyit edilmelidir?
  • Başka nerelerden bilgiler alınmalı?
  • Alınan bilgilerin doğrululuk oranı nedir?
  • Doğru analiz nasıl yapılmalı?

Riski kontrol altına alma

  • Şüpheli riskini ortadan kaldırma,
  • Doğru satış, zamanında tahsilat,
  • Analiz sonucu siparişe onay verme,
  • Riski kabul edilebilir sınırlara çekme,
  • Şartlı onay verme,
  • Limitli onay verme,
  • Teminatlı onay verme,
  • Risk analizine dayanarak işlemi durdurma,
  • Riskli satışı engelleme.

Etkinlik Ücreti

880.00 TL + KDV

Etkinlik Saati

26 Ekim 2019 Cumartesi / Saat : 09:00
26 Ekim 2019 Cumartesi / Saat : 17:00

Etkinlik Açık Adresi

Radisson Blu Hotel - Şişli

• Eğitime katılım bedeli kişi başı 725 TL+KDV olup iki kişi ve üzeri katılımlarda %5, dört kişi ve üzeri katılımlarda indirim uygulanmaktadır. • Eğitim programı, yayınlanan otelde saat 09:30 ile 17:00 saatleri arasında gerçekleşecektir. • Katılım için online başvuru formunun doldurulması ve ödeme dekontunun e-posta ile iletilmesi gerekmektedir. • Eğitim bedelinin eğitim tarihinden 3 iş günü önce MasterClass banka hesabına yatırılması gerekmektedir. • Eğitim bedeline tüm dökümantasyon, ikramlar ve öğle yemekleri dahildir. • Eğitim sonunda katılımcılara eğitim notu ve katılım sertifikası verilecektir. • MasterClass gerekli hallerde programı iptal etme, erteleme, mekanı veya konuşmacıyı değiştirme hakkını saklı tutar.

Eğitmen Bilgileri


Bülent Kıral
Bülent Kıral

İstanbul’da doğan Kıral, Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. İş hayatı boyunca sistem kurma, iş süreçlerini iyileştirme ve geliştirme amacıyla şirketlerde çalışmalarda bulundu. Çetin Triko, İstanbul Yün, Fark Ahşap, İdeal Kabin, Vega Yapısal gibi firmalarda Satış, Finans, Muhasebe, Üretim gibi bölümlerde süreç geliştirmek ve sistem kurmak için çeşitli kademelerde yöneticilik yaptı. Yönetim için Finans ve muhasebe de Akıllı kod yapısı kurarak şirketin Kar ve Zarar durumunu anlık olarak görülmesini sağladı. Doğru ve detaylı kayıt ile şirketlerin gerçek durumlarını görmelerini sağlamak ve müşteri hakkında yapılan araştırmalara farklı bir bakış açısı getirerek doğru araştırma yapmak koşulu ile yapılan tahsilatın şirket kasasına girmesini sağlamak amacıyla şirketlerde istihbarat birimleri kurdu. Bu sayede finansal ve nakit akım yönetimi gibi konularda uzmanlaştı.

Şirketlerin yönetim stratejilerine sıra dışı bakış açıları getirdi.

Aktif olarak uzman olduğu konular üzerine eğitim, seminerler ve firmalara danışmalık hizmeti vermektedir.